När jag fixade med mina kort innan jag blev mer kunnig på att använda photoshop så testade jag mig fram med olika filter. Efter varje filter så ångrade jag och sedan provade jag nästa och på så sätt lärde jag mig vad man kunde göra med dem.

Man kan även använda funktionen selektiv färgändring. Tror den ligger under bild-justeringar... Där kan du ändra bilderna så att de blir varmare eller kallare m.m. Jag går även in på kurvor och ändrar lite och sedan på kontrast.

På senare tid har jag också börjat använda mig av olika makron. Kanon för den som inte är superhaj på att fixa själv. De finns att ladda ner gratis på internet.. på tex http://www.atncentral.com/download.htm
Med ett makro behöver du bara trycka på en knapp för att fixa ditt kort på olika vis..Alla inställningar ligger färdiggjorda i makrot..Här är en bild som jag har fixat med ett makro.. Makrot heter Vintage.

Kommentarer

  1. Oh, i wish i could read Swedish so i could read all your posts! But i love looking at the pictures...
    love, melissa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥