Biltur i värmlands skogarna

Nu är vi tillbaka på Smögen..med barnen. underbart..som jag har saknat dem sedan i onsdags.
Bröllopet var kanon och det var så vackert uppe i dalarna..Vi åkte småvägar hem, genom Dalarna och värmland och darsland..Vi hamnade på några udda ställen. En snabb tur genom Hagfors...skulle äta där men det skulle ta så lång tid innan vi fick mat så det var ingen ide..Så vi for vidare genom Uddevadsholm..såg en restaurang och konferensanläggning där som låg jättefint vid en sjö..Vi hade det hur bra som hällst tills vi fick vår mat..Det var Holländare som ägde detta ställe och de var jättetrevliga MEN...maten var katastrof...Jag tog en hamburgare för att vara på den säkra sidan..för hamburgare går ju inte att misslyckas med..trodde jag. Jag åt halva sen gick det inte mer..Ch åt några tuggor av sin mat..som han inte visste vad det var för ngt för servitören kunde inte förklara vad det var...Det var inte gott iallafall tyvärr... Sedan for vi vidare mot bullaren. Där åkte vi förbi ett supermysigt ställe som också ägdes av holländare..Vi skulle köpa en glass. Han som ägde det ville genast bjuda på kaffe...å vilket kaffe sen. Stället heter något på Edslansjös wärdshus..ligger strax innan billingsfors om man är på väg mot v-kusten från Karlstad... Åk dit...om ni har vägarna förbi..de serverar kaffe i Greengate muggar.. Green Gate

Nu är vi hemma iallafall. Jag är kattvakt åt min syrras katt...som inte är som alla andra katter. Nyss så strök hon sog mot mitt ben då jag satt ner..och exakt sekunden efter flög hon på min arm och rev mig rejält..jag fattar ingenting...


Nu är jag supertrött och ska sova..
Ska försöka skriva ngt i morgon. natti natti.

Kommentarer

  1. skönt att ha barnen hemma igen!!
    hoppas Albin är pigg nu!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥