{ Extrahera en mapp }

Jag har fått frågan hur jag packar upp (extraherar) en zippad fil eller mapp. Så jag tänkte att jag kunde visa det här ifall det är fler som undrar.

Ofta då man laddar ner digitala scrapbookingfiler (Som olika element eller papper) så är de packeterade/zippad.

Öppna utforskaren eller den här datorn och ta fram din zippade mapp där du sparade den.
Markera mappen och högerklicka på den.


Välj extrahera alla

Klicka sedan på nästa

Nu har det kommit upp en ruta där du kan bläddra fram det stället i datorn där du ska spara filen. Bestäm vart du ska spara filen.. Jag har en mapp med digitala scrapbookingsaker där jag sparar alla filer som har med digital scrapbooking att göra. I den mappen har jag sedan andra mappar med olika årtal. I år är det 08 så då väljer jag den mappen. Sedan klickar jag ok. och väljer sedan nästa.

Datorn frågar dig nu om du vill visa extraherade filer. Här väljer jag alltid nej genom att ta bort krysset i rutan. Välj sedan slutför.

Nu har du fått din mapp extraherad. Den gamla mappen som är packad kan du nu ta bort. Det är ganska bra att göra det då de väger en hel del och tar upp plats i datorn.

Är det något ni inte förstår så gör ett inlägg så svarar jag.

Framöver kommer jag även att visa lite hur du kan göra för att få in olika element i din digitala LO.

kram

Kommentarer

  1. halloj!!! gissa om jag blev överraskad när det låg ett stort paket i postlådan i dag :)
    guuu va gullig du är!!! 1000 tack snälla du!! jag blev sååå glad... du gjorde verkligen min dag..
    papperna var super fina och jag älskar de utstansade blommorna..
    och allt det andra...tack tack tack....och tack snälla för allt jobb du lagt ner på att visa hur man gör med de zippade mapparna...
    kram

    SvaraRadera
  2. hi,hi jag lyckades.... tack för hjälpen...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥