Här har jag först ljusat upp bilden med levels. Sedan ändrat intensitet/kontrasten lite. Lade sedan ihop lagren. Skärpte upp bilden lite. Gick sedan in på nyans/mättnad och drog ner mättnaden lite så att det inte blev så stark färg i bilden. La ihop lagren. Suddade sedan lite på bakgrunden med det oskarpa verktyget. Tog bort ett rör som låg på marken med kloningsverktyget.
Efter detta så öppnade jag ett annat foto med en Bokehbild på..(en bild med glitter/massa ljuspunkter på.. som den här under) Den drog jag över till mitt dokument där jag jobbar med mitt foto..

Denna bild ska nu vara överst i lagerpaletten. Jag ställer mig på det lagret och sedan klickar jag på normalrutan och väljer mjukt ljus. Då smälter bokehbilden ihop med orginalbilden. Det du inte vill ha glittrigt suddar du bort..glöm då inte att stå på bokehbildlagret..Det är den du ska sudda på.
Efter detta tog jag in en annan bokehbild och gjorde likadant med. La ihop lagren och sedan gjorde jag en vinjettering. Tog penseln och valde en gulaktig färg och duttade lite här och var på bilden. La ihop lagren. Sedan gjorde jag en kopia av bilden och ställde mig på den översta bilden i lagerpaletten.
Gick tillsist in på filter och textur/texturerare så att den översta bilden fick en textur på sig. Suddade sedan bort endel textur på Bethany. Lade sedan ihop lagren igen.



KLART.

Kommentarer

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥