{Longisland}

tillfixad bild

orginalbild

Ja säg vad jag inte har gjort med denna bilden.
1. det vanliga med levels och kontrast.
2.Noiseweare..eller hur det nu stavas.
3. Nyans mättnad för att få himlen mer turkos och det röda mindre skrikigt.
4. la ihop lagren gick in och gjorde bilden gulare i nyansen. Sen tillbaka till nyans för att dra ner mättnaden igen på Masterfärgen (alla färgerna)
Sen tillbaka till färgbalnas.
5. La ihop lagren. Gjorde bakgrunden suddig. Skärpte upp det som jag ville ha skarpt. La ihop lagren igen.
6. Tog in en textur med glitter..(som vanligt...) la den på himlen. La ihop lagren. Softade till bilden lite.
7. Gick in på filter och valde en kul funktion som jag just har upptäckt. Filter/Förvrängning/linskorrigering. Där la jag på en vinjett och förvrängde bilden lite så att mitten kom närmare linsen ...Det är bara att testa sig fram med spakarna...
Ja det var nog det mesta...
Annars är jag ganksa död idag igen för jag har just vart på coregympa och det tar ganska bra på min otränade kropp. Kul iallfall är det.

Är det någon som förresten vet vad det kostar att utöka sitt konto på Flikr till att ha fler album..fler bilder än 200.. hör av er så tackar och bockar jag.

kram

Kommentarer

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥