Dagens syssla


Japp. Har köpt ny dator.... har hamnat i MACéns underbara värld.. dock har jag inte lyckats installera mitt trådlösa internet ännu.. nåt med airport fel.. får se över inställningarna lite..
Annars är jag suuuuupernöjd. Allt är så snyggt.. från tagentbord till grafik.. Tänk att inte ha någon burk under skrivbordet utan allt i denna tunna skärm.. toppen. Visste ni att man på de nya macarna kan köra både windows och macéns egna operativsystem... parallelt brevid varandra.. bara att byta mellan dem med ett knapptryck...
Ledsen om jag har uppdaterat lite dåligt på sistonde men har inte hunnit med pga av vardagens vanliga sysslor...och ryggont pga världens vurpa häromdan..=) 2 vurpan på 2 månader... hur jag nu lyckas bära mig åt.. känner mig som 80 år ungefär..stel och ledbruten av ett litet fall... inte konstigt att äldre bryter ben hit och dit...
får se om jag kanske hinner med ett roligare inlägg ikväll.
ha en trevlig söndag allesamman. kram på er

Kommentarer

  1. Grattis till Macen!
    när man väl vant sig så byter man aldrig tillbaka till gamla sunkiga PC:n (eller hade du Mac innan också?), i vilket fall som helst är jag supernöjd med min och som du säger-man kan ju köra Windows på den med. Se upp bara med om du använder Firefox eller Safari som surfprogram. Jag är tvungen att ha bägge eftersom jag brukar surfa i Firefox men en del saker inte funkar att göra i detta som tex försäkringskassans hemsida med webbtjänst-funkar bara i Safari ??? Vet inte varför riktigt :)
    Min iMac börjar faktiskt att bli lite till åren (3 år snart)-tror jag ska satsa på en bärbar nästa gång-Macproo
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Inre bra att vurpa så där tätt...Du måste se till att det inte blir problem längre fram - då när du kommit till min ålder... !!

    Grattis till den nya datorn!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ooooo en mac, är inte ett dugg avundsjuk, host host.

    SvaraRadera
  4. men varför ramlar du för?

    hoppas solen även lyser på smögen. i vår lilla bubbla njuter vi, äter mazariner och lär känna varandra.

    hälsa familjen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥