Så här är det

blommor

att vissa dagar kan man gnälla om ALLT och barnen har totalt slagit dövörat till. De förstår helt inte enkelt vad jag menar... Ur min mun kommer ord som..gå inte in med skorna.. Givetvis går de in med skorna.. Jag säger Snälla sluta hoppa i sängarna... Funkar det.. nej.. - Ta inte överallt innan du har tvättat händerna..

Å så fortsätter det. Problemet är att jag borde vända på det och säga... Gå raka vägen till toan och tvätta dig så blir du ren.. eller Sätter du dig ner en liten stund här på sängen så ska du få se... osv. Inte vara så negativ. Då kanske det skulle vara enklare. Fast det är ju total protest här hemma nu. Allt är tvärtom.. kanske borde köra tvärtomleken. Ord som .. stör mig inte. -Jag håller på med ett projekt.. eller när 5 åringen H säger-Det tänker jag absolut inte göra, ( med en min som är så bestämd och armarna i kors) Ja det finns ju en anledning till begreppet trotsålder och gör de något fel så säger de genast.. Ja men mamma.. jag förstod inte vad det var jag gjorde. jag är faktiskt bara 5 år
????- Vad säger man då??

Idag är vi i stugan i strömstad. Det är skönt och barnen vill aldrig åka härifrån säger de. Vi får väl se vad de säger på Måndag. Jag ska lata mig och har suttit och gjort lite kort nu ikväll. Ja jag skulle ju inte pyssla men så kom en kompis hemma och så började vi prata om stämplar och jag kom på-- ja.. jag kan ju ta med mig lite stämplar och färg bara.. det är inte så mkt att släpa på-- å så blev det en hel ikeakasse typ iallfall som åkte med. Det ena efter det andra kan ju vara bra att ha.. lixom ja sådär. Å nu saknar jag iallfall en massa saker.

Nä nu ska jag pyssla vidare innan sängen väntar. Ha en härlig Söndag. kram

Kommentarer

  1. He he, det där känner jag igen. Här hemma har vi en som trotsar som en tonåring (slår i dörrar, säger mäh, lägg av etc så fort man pratar) fast hon bara är sex år. Sen har vi en treåring som trotsar precis som en treåring, kan bara säga nej och vill inte och gör precis allt som man inte får.

    Man får väl helt enkelt försöka intala sig att det är normalt och att det faktiskt hör till utvecklingsfasen att trotsa. Men inte är det lätt att vara pedagogisk när de går en på närverna.

    Kram kram och hoppas ni har sol som vi.

    SvaraRadera
  2. OJOJOJ om du bara visste så många fel man gör som mamma!! Dina killar är oerhört klipska och kommer med en massa saker så man funderar på var/när/hur de kom på just det svaret :))

    SvaraRadera
  3. Här är en till som ler igenkännande. Finns folk som säger att man är egoistisk när man skaffar barn, men hallå! Man har ju fokus på barnen vare sig man vill eller ej - de tar plats i ens liv. Med all rätt också. :-)

    Vissa dagar är det SKITJOBBIGT rakt ut sagt. Man vet att man borde ändra taktik men orken finns inte riktigt till att ta tag i det. Andra dagar flyter det mesta på och man tänker att man kanske inte är en så dålig förälder trots allt. :-)

    Jättefin bild du satt ihop. Jag är lite sugen på att köpa de där overlay som du skrev om längre ner. Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  4. va skönt att läsa att det är fler en jag som har trotsiga barn:)
    natti, natti

    SvaraRadera
  5. Åh, här är en femåring med MYCKET bestämda åsikter! Han har alltid varit väldigt "lättskött" men för ngn månad sedan hände ngt och han förvandlades...

    Man orkar inte alltid vara sådär förstående och pedagogisk som man kanske skulle vilja, men det är helt ok! Kallas utveckling har jag läst någonstans *ler*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥