utmanad

Idag när jag kom hem efter jobbet så kom barnen fram med paket till mig och sa grattis på morsdag??? Första gången de kommit hem och sagt det utan att min man är inblandad.. ok. det är ju inte på rätt dag men det har ju ingen betydelse.. Fröknarna på dagis måste ha sagt något om det till barnen. Jag fick 2 fina plantor som barnen har planterat. En fin brun Hare i papp som  H har gjort själv och 3 teckningar av A.. varav en hade tydligen hans kompis Jonatan gjort för det stod Jonatan över hela teckningen... Ja fråga inte mig varför han gav J´s teckning till mig för det vet han nog inte själv ?? Sen var det en teckning på en gubbe och den sista föreställde mig själv som.... HUND!!!!!! Ööö vet inte vad jag ska säga om det. Fin var jag iallfall med hår och en massa ben åt alla håll. =)

Albin mår iallafall bra trots sin olycka här om dagen. Fattar inte att han inte har ont.. Han klagar ingenting och är go och glad.


hjalmar in connecticut
 
Idag har jag blivit utmanad av Lilo  
och tänkte vara duktig att svara på dessa frågor.


Tre saker som alltid finns i min/mitt...
Kylskåp: mjölk, surdegsspad... eller vad det heter. Min man har fått för sig att baka allt vårt bröd själv så denna surdeg finns alltid på tillväxt i kylskåpet.. å så har jag , sillburkar i mängder

Frys: Grönsaker , bröd  och kött då vi ibland köper från kustkött och då köper 25 kg åt gången...

Skafferi: Ris, Bönor... åter min mans förtjänst, (Ni börjar förstå vem som håller till i köket här hemma..)=) och så har vi..hmmm...ja mjöl i mängder då vi far till kvarn och köper det numera.. ja.. eller min man  far dit då alltså..=)

Handväska: Plånbok med mängder av gamla kvitton, mobil och läppglans

Sminkväska: Oj. den vill ni inte se.. allt möjligt skräp från hårnålar till oanvända tops som blivit smutsiga av gammalt smink till maskaran.. åker jag bort så har jag maskara, parfym, rouge, läppglans, ibland ögonskugga och på vintern har jag även nån tonad hudkräm/foundation.. eller vad det heter. är inget proffs på detta. Försöker köpa lite Dermanordprodukter som nattkräm och dagkräm .. ja ja.. jag vet att det inte stavas så men jag suger på de här stavningarna.. Det ska väl heta creme.. eller nååt.

Badrumshylla:ÅÅÅ den vill ni inte heller se- Hövva.. Den är så lortig.. Jag kan säga att mitt badrum är katastrof för vi har inte renoverat det så det är typ ala 80 eller ngt och badrumsskåpet är kvar sedan den tidigare damen som bodde här.. Den är så ful så jag har inte ens lust att hålla ordning där..  Iallfall så har jag Dustit till håret och parfym å deo och barnens glitter/färg spray och en massa annat bös.

Förråd: I ett förråd har vi mat.. och ett extra kylskåp och en extra frys och i det andra så har jag mina gamla drej grejer som glacyrer penslar och lera blandat med båtgrejer och fenor  och handväskor och picnic väskor m.m. 
Vi har tyvärr inget ute förråd

Hjärna: barnen, nya jobbet och allt jag måste göra.. har en massa måsten just nu.. lite trögt. 

Jackficka: Läppglans, papperstuss, å bilnycklar

Kryddskåp: Havssalt, peppar, thaikryddor

Barskåp: Ha Ha,, nä det har vi inte..  vi har lite smått och gott i skafferiet som baylis, tecila.. hur det nu stavas och coantrauuauauofsdfsdf.. hur det nu stavas och .. 

Köksbänk: Vattenkokare, brödrost och så ch´s himla burk med havregryn som  han aldrig ställer in.. för han har det varje dag.. som jag stör mig på.. å så nu vet ni det med. =) sen har jag endel pysselgrejer i ett hörn till barnen..som papper och vattenfärger mm.


Fääääärdig

hmmm. vem ska jag nu utmana

jo. Infing
    Å min vän Åsa O.. eller Amandusson.. som inte har ngn blogg men     du kan ju maila mig dina svar så lägger jag ut dem här. =) Om du     vill men det är inte ett måste att göra detta..

Hej så länge allesamman.

Kommentarer

  1. Oj, nu fick jag lite att fundera över, det blir kul!

    Ikväll hinner jag inte för nu är det läggdax efter en lång dag utomhus med trädgårdsarbete och promenader.

    Gonattkram!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, skrattade högt - din sminkväska, :D min är precis likadan! Smutsiga topps! Varje gâng jag ser dem tänker jag att jag mâste kasta dem... nej nu ljuger jag, det gör jag inte alls, jag lâter dem vara. De trivs i min sminkväska. Jepp.
    :D

    Go'kväll
    KRAM

    Och vad läskigt med tanden, fâr rysningar bara att tänka pâ det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥