tips och trix

x2

v

Önskar att det blev lite finare väder igen en lördag så att man kunde få några fina höstkort. Tyvärr är det grått och regnet hänger i luften. Visar ngr bilder från när vi fotade för några veckor sedan istället.

Sen passar jag på att visa en till filmsnutt med hur man byter färg på en text eller en form som ligger mot en genomskinlig bakgrund. Som min text på fotona här tillex. Det är en text som jag har sparat som en PNG fil. När jag redigerar ett foto och sedan ska spara den till webben så öppnar jag min logga först i ett nytt fönster och drar sen över den till mitt foto så att min signatur hamnar på fotot som jag ska spara. Om det är en ljus bild kan jag ju inte ha loggan vit för då syns den ju inte mot den ljusa bakgrunden på fotot... så då är det ju bra att kunna byta färg på den (så att den blir mörkare) på ett smidigt sätt... och det är DET som jag visar i filmklippet hur man gör.



Hoppas att ni alla har haft en skön farsdag. Själv har jag och barnen varit hos min morfar och firat honom .
Trevlig kväll..

Kommentarer