Fotobok

fotobok

En fotobok är perfekt att ge bort till familjen och det är riktigt kul att ha dem framme så att man kikar i dem då och då. Ett tips är att göra en bok om tex sommaren eller vintern. (Alltså att ha ett tema)  Jag brukar inte vara så noga med datum  och att sätta dem i kronologisk ordning utan det räcker med ramen sommar tex.... Annars tycker jag att det genast blir för jobbigt. Att göra en bok som handlar om hela året har jag provat men det var svårt att välja vilka bilder jag skulle ha och det blev för omfattande. Dock blandar jag inte bilder från olika tillfällen på samma sida. Om det nu inte är så att boken handlar om att fiska krabbor el dyl.. då kanske jag  hade blandat hem vilt... men om det är en bok om sommaren så tar jag ett tillfälle på samma uppslag så blir det någon form av ordning i allafall. 

Då det kommer till att göra en bok med enbart scrappade layouter så slänger jag in dem så att sidorna passar i hop.. antingen med samma bakgrundspapper eller om det är samma färger i layouterna. Mer krångligt än så behöver det inte vara. 

De böcker jag beställer hem är i 18x18 format. Det passar bra att ligga framme och de får plats i hyllan. Ibland är jag sugen på att göra en bok i 30x30 men jag tror inte jag skulle ha en sådan stor bok framme på bordet. Men en dag så ska jag göra en sådan bok med digiscrappade sidor.

Om du har gjort en fotobok så vorde det kul att få se den. Har du en länk el dyl så lägg gärna in den i kommentarsrutan.

Här hittar du några av mina böcker

Kommentarer

  1. finas som alltid, och det är alltid skoj att titta i dina fina böcker när man kommer på besök till er:)

    SvaraRadera
  2. Hej hej...

    din bok ser jättefin ut!

    jag använder www.solentro.se för jag vill inte ladda ner nåt program och det behöver man inte där...

    här är en bok jag gjort: Familjen Andersson

    ha de! / h

    SvaraRadera
  3. i LOVE it!
    the layering is awesome :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Fotoböcker är grymt kul att titta i!
    Men 2 veckor är väl lite lång tid att vänta på din fotobok?
    På www.fotoklok.se skickas fotoboken inom 4 arbetsdagar.

    SvaraRadera
  5. Hej på er. vill bara säga att jag oftast får min fotobok på 4 dagar men beställer jag den runt jul så tar det 2 veckor.. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥