Här har jag använt mig först av levels och ljusat upp bilderna lite. Sedan ändrat lite på kontrasten och även ljusat upp den där lite samt haft lite mer kontrast. Efter det la jag ihop lagren. Sedan använde jag filtret Noiseware som slätar ut skavanker som kan finnas i tex ansiktet..man får en finare hy helt enkelt...
Sedan så anväde jag mig av actionen Alys vintage. På brandbilen la jag även över en textur i form av ett foto på en tegelvägg. I lagerpaletten så valde jag under Normalrutan.. mjukt ljus. Sedan suddade jag bort texturen där jag inte ville att den skulle vara. Tillsist så la jag en vinjett på båda bilderna..hoppas jag inte missade ngt nu. Jo när jag lägger på texturen så ligger texturbilden ovanför bilden i lagerpaletten som jag vill få texturen på. och jag lägger bara texturen över just i detta fallet över brandbilen så att jag inte fick texturen på Hjalmar här...Sedan kollar jag att det är på texturlagret jag står innan jag klickar på mjukt ljus.

Kommentarer