utmaning

idag är jag galet trött. ha jobbat hela dagen..en fikat hos morfar och sen handlat på sotenäs trä igen och sen hämtat min båtmotor i hunnebo sen handlat sen åkte hem och nattat barn och sen sett en film och suttit vid datorn och NU ska jag sova.. hörs i m orrn då jag ska lägga upp 2  bilder där jag har använt mig av olika actions.. återkommer. gonatt.

å så till detta.. Tack Åsa för att du svarade.


Min kära kära vän Åsa. O eller A... har hängt på min utmaning för ett tag sedan.. Då hon själv inte har en blogg så lovade jag att lägga ut hennes svar på min blogg.. så här kommer de..


ÅSA BERÄTTAR

Tre saker som alltid finns i min/mitt...
Kylskåp: grönsaker, ägg, creme fraiche. Tja, allt är ju inte alltid purfärskt såklart...=)

Frys: Bröd, kycklingfilé, glass... Och en hel del små färdiga lunch-paket. Är riktigt stolt över mig själv att jag alltid tar med lunchlåda till jobbet!

Skafferi: Pasta, kaffe (bäljar i mig två muggar varje morgon, sedan dricker jag inget på hela dagen)och mjöl. Jag älskar att baka. Och nu står där faktiskt en burk med Nutella också - hur hamnade den där??????

Handväska: Den gamla vanliga, mobil, plånbok (som används mer flitigt än mobilen..) och bilnyckel.... Till Lars stora förtret... eftersom jag och bilnyckeln brukar promenera till jobbet ibland.. Han älskar att påpeka detta, medan jag inte förstår problemet eftersom vi har en extra bilnyckel.... ??
 
Sminkväska: Tusen prylar, men där jag ändå bara använder i.d. foundation, mascara och lite rouge... man är väl Natural Beauty...=)
 
Badrumshylla: Tandkräm, tandborstar och den där tandtråden man alltid lovar att använda mer... Och lite Dermanord...Det är så lustigt när man ligger där och får sin välförtjänta ansiktsbehandling och de så käckt frågar vad jag tycker om produkterna??? Joooo (jag svävar lite på svaret) - tack för att du frågar men, jag blir bara rynkigare och slappare i fejan för varje år...så det är liksom lite svårt att svara på.... Vad sjutton ska man säga då? Jo tack, jag börjar se ut som en 17-åring igen tack vare era fina produkter...=) 

Förråd:Förråd?? Du menar det där trånga utrymmet under huset?? Där inte ens jag (1.61) kan stå rakt??? Jo, där finns allt! Skulle hellre vilja nämna tre saker som INTE finns där... ha ha. Tja, typ gamla krukor som jag aldrig kommer att använda mer, målarburkar och lite öl..hoppsan...
 
Hjärna: Familjen, allt jag vill lära mig om photoshop, digiscrap etc etc.. och tusen små projekt i hemmet. Mitt dilemma är nog att jag tänker för mycket och agerar för lite...

Jackficka: Har inte mycket i jackfickan faktiskt... Hittade faktiskt en napp i en gammal väst jag inte använt på länge.Ja, MYCKET länge kanske ska tilläggas...
 
Kryddskåp: Timjan, salt och vitpeppar.... (inte så särskilt exotiskt alltså..)

Barskåp: Jo, det har vi ju faktiskt. Men helt ärligt så har vi pinsamt mycket ABSOLUT vodka flaskor i tusen olika smaker.
Flaskor vi passat på att köpa billigt när vi varit ute och rest. Men vi dricker det sällan. Däremot går det lite mer öl och vin såhär sommartid
Jag tycker det är otroligt gott med en kall öl en varm sommardag... (vart tog sommaren vägen förresten??)
Köksbänk: Fruktfat, kaffekokare och kokböcker.... Sedan är det ju såklart tusen små saker som inte direkt tillför något för "home-styling"-känslan...ha ha ....men men det är väl så, man plockar bort och man plockar fram....=)

Kommentarer