Vi har fått en ny vän. Får jag presentera lilla V. Endast ett par veckor gammal. =)

vincent

Så nu är vi äntligen hemma igen. Vi har haft underbara dagar i Skåne och i Halland. Har bott lyxigt på flera hotell för en spottstyver. (En fördel jag har då jag själv jobbar på hotell)
Efter vi hade bott i SVITEN på Varbergs kurort.. Japp ni hörde rätt... sicken lyx för en barnfamilj som vi att få den.. för bara 300 kr ... Jag vet.. helt otroligt..Vi är så tacksamma... Så for vi ialla fall vidare till Båstad och bodde där i en natt. Har aldrig varit där förut. Vi åkte och besökte Norrvikens Trädgårdar som ligger strax utanför Båstad. Vilket underbart ställe. Som jag fotade blommorna där. Det fanns så många fina sorter.
Vi var även till Torekov och åt glass. En mysig liten ort just vid havet.

Nu har jag sådan inspiration till att fixa med allt möjligt. Idag har jag vaxat en byrå här hemma och den har funnit sin plats i vårt vardagsrum under ett av fönstren. Har även hunnit att måla taket utanför vårt sovrum. Så nu börjar det bli klart där. Ska måla taket en gång till och ett par golvlister å sy några nya snygga gardiner så är det klart sen. Nu ska jag gå och hänga upp ett par kransar som jag slängde ihop i går då vi var i strömstad en sväng.. Tänk vad man kan göra av lite sly.. Har knutit en vit rosett i dem. Rosetten är igentligen bara en bit gammal lakansväv.. Har inte sicksackat eller något.. Jag kör den enkla stilen.. snabbt ska det gå. Fniss.

Nu måste jag kila.. vi får gäster i kväll så det gäller att ha fixat klart tills de kommer.
tudelu.

PS! bilder på mina nyfixade saker kommer så småningom.

Kommentarer

  1. Torekov och Båstad, då har du varit alldeles nära där vi bor. :o)

    Jag har inte hunnit använda min reflexskärm så mycket än mer än till lite tester. På kursen använde vi den hela tiden både vid fotograferingen på standen i skarpt solljus då den lättade upp skuggorna på modellen (hon stod uppställd med solen mot ansiket) och sedan i skuggan i skogen där vi fotade bl.a. i motljus och anväde då skärmen för att belysa modellen framifrån. Det blev jättestor skillnad. Skärmar är inte speciellt dyra 2-300kr så det var värt investeringen tyckte jag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥