Insnöade

Snön tar aldrig slut. Idag är det kaos men tänk ändå vilken fantastisk vinter vi har haft. Särskilt vi som bor här ute på Smögen. Vi brukar ju knappt ha någon vinter i vanliga fall. Bara blask.

uleberg3

uleberg10

uleberg6

uleberg4


uleberg5

uleberg1

uleberg9

uleberg8

uleberg2

uleberg7

Ikväll har jag och min familj trotsat alla varningsrapporter och klass 2 varningar och begett och ut på biltur. Semlor väntade i Hunnebo och det kunde vi inte missa..

Det var faktiskt värre på vägen än vad jag trodde. Vi mötte 1 bil på hela vägen.. vilket var tur. Jag såg bara 10 meter framför bilen och det fanns bara ett körfält på många sträckor. Det låg snövallar ut över den andra filen så där kunde man inte köra alls. På vissa delar var det bar väg för där hade vinden blåst iväg all snö.. Bara på vår gata så är det vallar på 1 1/2 meter på vissa ställen där traktorerna har plogat.

Det är nästan lite kusligt tyst ute förutom all snö som fortfarande väller ner. Ska se om jag kan gå ut och ta lite kort i morgon. Så här mkt snö lär jag nog inte få se här mer. Det är ingen som kan påminna sig om att de har sett så mkt snö här förut. Hörde av en fiskare att isen låg ända till Danmark... Undra om det verkligen stämmer. Han hade i alla fall inte varit ute på över 3 veckor och fiskat...

Visar här ovan lite foton som jag tog för ett par veckor sen. När solen sken och man trodde att sista snön hade kommit. =)

Gonatt

Kommentarer

  1. Otroligt vackert är det i alla fall.

    Här har vi skottat hela eftermiddagen. Min käre sambo skottade av all snö från garagetaket. Vi visste att det skulle komma mera. Vi hade över 50 cm redan där och ville inte ha mer. Jag skottade som en tok på altanen. Misstänker att man kommer att vara mör i morgon i kroppen.

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska foton!!!!! Jag funderar också på att trotsa vädret en liten stund och gå ut och fota - solen skiner och det är ca -15 grader....
    Snön faller gnistrande i solen! Vackert!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Men vilka skönt softa foton, blir alldeles varm i hjärtat!

    Är det ett makro eller ställer du in det själv i PS?

    Trevlig söndagskväll!
    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  4. Åh vilka vackra foton! Jag gillar din softa ton i dina bilder. Tack för den fina kommentaren på min blogg. Ha en fortsatt trevlig kväll.
    //Kram Josefine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

♥♥ thank you for leaving a comment to me ♥♥