Än är inte sommaren slut. Photos

15

tack alla söta som har grattat mig. Vilken underbar födelsedag det blev. Den var lite annorlunda mot mina andra födelsedagar. 
Vi har nämligen en massa barn från Vitryssland här på ön. ca 25 st ungefär. Det är barn som lever i områden där avfallen och nederbörden från Tjernobylkatastrofen föll...OM jag har fattat det hela rätt. Barn som inte har det så lätt och nu har fått komma hit till vår ö under tre veckor för att se hur vi har det och för att få ha det lite extra bra under dessa veckor. De får kläder och mat och andra förnödenheter. Vi har varit med dem i tre dagar nu och idag var Albin och Hjalmar riktigt deppiga över att de snart åker hem till Vitryssland igen.
De har fått så  många härliga vänner.. som de ioförsig inte kan prata med så bra men med teckenspråk och andra knep (Tack gode Gud för iphone och google translate)..så leker de fint tillsammans. Och på kramar kommer man långt. =) Det är väldigt kramgoa barn som är på besök till mina pojkars förtjusning.. De älskar att kramas. Så de har blivit omkringdragna och burna av 11-12 åriga tjejer dessa dagar. =)
Tack till föreningen Tjernobylbarn för att vi har fått delta i detta arrangemang som glädjer så många barn och familjer.



Under helgen blev det krabbfiske och frukost ute.. Så än är inte sommaren slut. Skööönt. Hoppas att din helg har varit bra. Jag längtar redan till nästa då jag åker till Årdal som ligger längst in i en av de norska fjordarna.. Där ska jag hälsa på min syster MIA
Går du in på länken till hennes blogg så får du se lite bilder från Årdal m.m.






Thank you all for the kind comments you left me in the earlier post when I had birthday. I am so glad you did. I´m sorry for just posting in Swedish today but i had a hard time writing this post in english.. sorry for that. Maybe you can use google translate.=)


LOVE

Kommentarer